En hel del på gång

Det har varit lite mycket nu så jag har inte riktigt haft lusten att blogga. Men nu kör vi en liten uppdate i alla fall.
Lägenheten jag pratade om innan fick vi kolla på och den var fin med bra planlösning. Men vi (läs: jag) gillade inte alls att det låg så nära en å. På baksidan var det ungefär 50 meter ner till ån och det fanns inget staket eller något i den stilen. Visst, jag håller koll på mina små hela tiden men jag vill verligen inte chansa så jag tacka nej till den. Hoppas att vi hittar något bättre snart.

Sen hade jag ju sökt ett sommarjobb inom hemtjänsten som jag inte fick eftersom det var så många med utbildning som ville ha det. Förra veckan tror jag det var då de ringde och jag blev ju minst sagt chockad när jag såg att det var dem som ringde. Så jag fick erbjudande att jobba från och med 11/7 till och med 20/8. Sen finns det ju alltid möjlighet att jobba extra. Nu innan ska jag gå lite kurser och sen få min delegering.
Helt plötsligt har jag jättebråttom med att ta mitt körkort med för jag behöver ha tagit det innan jag börjar jobba. Så nu gäller det att ligga i.
Håller även på att fixa med vart barnen ska vara i sommar och hur allt ska fungera.

Idag vaknade lilleman vid 05.15 så vi steg upp vid halv sex. Sovit lite halv kasst i natt med så jag undrar hur denna dagen ska bli. Angelina ska till dagis idag. Jag och lilleman ska ner till stan och träffa Milla och Vincent. Ska bli mysigt.
Annars blir det lite små städning hemma idag. Markus är ju inte hemma så jag har haft lite tråkigt på kvällarna nu eftersom jag inte har något annat att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0